SMINK 1

Det var en som tyckte att jag skulle visa mig hur jag sminkar mig och så. Det tänkte jag börja med att lägga in ett inlägg någon gång ibland :). Det finns en egen kategori för detta med som heter så passande som "Smink". Jag tycker vi börjar med en partylook bara för att det är påsk! ♥

1. Först har jag en täckande concealer över finnar & andra brister. Sen tar jag lite fondation över concealern.
2. Puder över det och rouge på kindbenen.
3. Jag målar ögonfransarna med mascara och tar sedan kajal i innanför fransarna.
4. Jag har en rosa ögonskugga som jag lägger över hela ögonlocket.
5. Sedan tar jag mörkgrå ögonskugga och lägger som ett v runt det rosa.
6. Lite foundation på läpparna för att de inte ska bli lika röda.
7. Klart!

Produkterna jag hade idag. ↓

Concealer (överst) - Isadora
Från vänster:
Mascara - Loreal Paris
Kajal - Loreal Paris
Ögonskugga - Isadora
Ögonskugga - Köpt i Thailand
Fondation - Max Factor
Rouge - Isadora
Mineralpuder - Isadora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0