DEN LÄNGSTA DAGEN I MITT LIV


Lyssna på låten och tänk på Mats (A).
Idag har det nog varit den längsta dagen i mitt liv. Det första man såg när man kom till skolan var en flagga som viftade på halv stång. Det var då jag förstod vad som egentligen hänt med Mats. Vi var den enda klassen som inte hade lektioner idag. Första lektionen satt vi i en ring och pratade om det. Jag tror inte det var någon som inte kunde hålla tårarna tillbaka för dig Mats. Lektionen efter skrev vi ner våra tankar på papper och fixade lite. Allra sist åkte vi till olycksplatsen, där han dog. Mer om det lite senare. Det har verkligen varit den längsta dagen i mitt liv. Han ska iallafall stå med på avslutningströjan nästa termin. Det ska jag se till. Skolan hade även fixat ett rum där det låg en bok vid en bild av Mats och ett ljus bredvid. Dit fick man gå och skriva något till Mats. Boken kommer senare att föras vidare till hans föräldrar. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, så det blir mer ikväll. ♥

Det första man såg när man kom till skolan.

På olycksplatsen la vi blommor, ljus och en bild med något alla i klassen hade skrivit.



Bromsspåren från bilen som han körde ihop med.

Rummet där vi fick skriva till Mats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0