100305

Hej!

Blev absolut ingen vanlig skoldag idag. Båda tyskagrupperna och ena spanskagruppen från vår skola åkte till Ljungby för att tävla i språkolympiaden. Eller, bara två stycken från tyskan och två från spanskan skulle tävla, men vi andra var ju publik. Medans spanskan hade sin semifinal hade vi tyskafolk tipsrunda. Vi gick nog tre varv i skolan för att vi inte hittade, haha! Stor skola måste jag säga. När vi var klara mötte vi Linda och några andra från spanskan i korridoren, och de berättade att de förlorat sin semifinal med 9 poäng. Det var ju lite synd. De sa också att det var jättekonstiga frågor. Iallafall så gick vi för att köra vår final. Johan och Amantina gick upp på scenen och svarade på fråga efter fråga. När alla frågor var slut hade vi förlorat med 2 ynka poäng. De gjorde ändå bra ifrån sig tycker jag! Några konstiga frågor måste jag hålla med om att det var. En fråga var: Vem var Tysklands siste kejsare? Jag menar, vem vet det?!


Jag hoppade av bussen i stan och gick runt med Ewa. Jag köpte en present till min lilla Julia som snart fyller år! När Ewa stuckit gick jag och fikade med Johan. Nice dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0