UTMATTAD

Nu är Robinson slut och jag är helt utmattad. För fy vad segt det var att springa idag! Det var inte plogat så det var massor snö, man kom alltså inte framåt, sen snöade det ju massor också så man såg ju ingenting! Jag måste säga att det gick skit för mig idag alltså! Styrkan våra älskade rundor var också ganska jobbigt, men det lönar ju sig till slut. Som Kenneth sa, vi kommer fan bli starkast i Småland om vi fortsätter med det här, haha!

Så här ser man nästan ut efteråt, haha!


Jag gillar när ni ställer frågor och skriver andra kommentarer, så fortsätt gärna med det!
Fråga från anonym: va är mathusrundorna?
Svar: Det är intervaller som vi kör med fotbollen. En liten restaurang i Landsbro heter Lilla Mathuset. Runt den finns det en liten slinga som är kanske 800m eller något. Där springer vi. Man ska springa kanske 80% av maxhastighet och springa i så jämt tempo hela tiden. Tränarna tar tid, så man ser vart man ligger. Vi ökar på ett varv varje vecka. Första veckan sprang vi sju varv, veckan efter åtta och så vidare. Sista gången vi kör brukar vi vara uppe på 15-16 varv eller något. I mellan varje varv hade vi till en början en minuts vila, men idag sänktes den till 40 sekunder, och så kommer det nog fortsätta vara. Jag hoppas du förstoddet mesta iallafall! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0