BÄST I KOMMUNEN!

Fy fan vad gött! Bäst i kommunen är Lansbro lag 2! Så jävla gött!

I semin ställdes vi två Landsbro lag mot varandra ju. Alla var taggade till tusen och vi ville verkligen slå lag 1. Matchen var hård, men vi hade mest vilja och tog hem segern med 1-0 och målet gjordes av Jonna! De blev allt lite sura i det andra laget, men det kändes riktigt gött att slå dem! Efter semin blev det omtaggning för oss för vid klockan 18.00 skulle vi ju ställas i finalen mot GIF. Ju mer klockan närmade sig finaldags ju nervösare blev jag, men sen var det ju dags. Det började bra, vi var tuffa och hade viljan. Ganska tidigt i matchen fick vi 1-0 genom Sandra. Vi fick även 2-0 genom Jonna till slut. Sen var det halvlek och vi snackade i genom taktiken och gick ut på planen. Efter en och en halv minut i andra halvlek fick GIF en frispark framför vårt mål. Vi ställde oss i målet med Ida och täckte. Jag fick skottet i ansiktet, och tog ju som man gör av reflex upp armen och skyddade mig, fast bollen kom i huvudet ändå. Men domaren blåste hands och jag fick rött kort. Jag fick gå av matchen och inte spela mer den finalen. GIF fick ju straff då med, men Ida räddade. Fan vad bra hon var i målet alltså! Vi blev mer stressade i andra halvlek och GIF gjorde ett mål till slut. Det allra sista av matchen tappade vi markering och GIF hade chans på chans, men Ida räddade hela tiden. Sen gick slutsignalen. Vi vann finalen med 2-1 mot GIF och vem trodde att andralaget skulle ta hem hela segern? Fan vad kul det är iallafall! Sen fick en massa spelare pris för deras insats i hela turneringen, prisen gällde över alla lag. Jonna gjorde flest mål, Ida blev bästa målvakt, Malin blev matchens lirare i finalen och Emma Andersson i lag 1 fick priset Folkets lirare. Alla som hade betalat inträde fick rösta på en kille eller tjej som de tyckte var bästa liraren, och det blev Emma. Så grattis alla ni som fick priser, och är inte vårt lag värt ett grattis också? Sen ett grattis till Vetlanda FF som vann i herrarna, även om jag personligen höll på Myresjö i finalen som tyvärr förlorade på straffar. Men grattis VFF!

Nu ska jag tagga tills imorgon då det är Folksam Elit Cup i Tipshallen i Jönköping. Blev oväntat uttagen till den imorgon, men det ska bli kul. Bara det inte håller på för länge för jag ska ju träffa Lisa imorgon! Aja. Jag tycker vi är värda att ni trycker in ett grattis för dagens vinst. See you! ♥


Det vinnande laget!


Kommentarer
Postat av: felix :)

grattis :D <3

2010-01-09 @ 23:01:49
URL: http://filleboooi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0