MIKROFONKÅT

Eyo jag rimmar på från undergroundnivå 
siktar mot toppen så långt jag kan nå 
kommer in rullar hårt i stockholms terräng
det är titeln jag vill åt, jag är...


Från slussen hornstull zinkensdamm vietnam
samma stam huliganer var kleptomaner 
micpyromaner, kumpaner 
flowar som ett gäng militanta veganer
1200-cuttare barnackade?, skivtjackare
riktiga rimslaktare -killar som är äkta 
kommer med det värsta aldrig flasha med en merca
tvärtom, ja är vice versa, drar med PeeWee och börjar bärsa 
min släkt, Natural Bond -vi rullar som en sekt 
och skissar från grunden som en äkta arkitekt 
respekt till alla snubbar som hängt sen dag ett 
ni finns i familjen där mitt blod flyter fett 
klä bilden med ord, bevittna saker som jag sett 
för rim faller tätt när jag förklarar vad som gäller 
som blöta akvareller, jag börjar pensla
jag flyter med känsla 

Eyo jag rimmar på från undergroundnivå 
siktar mot toppen så långt jag kan nå 
kommer in rullar hårt i stockholms terräng
det är titeln jag vill åt, jag är mikrofonkåt

In kommer stekarn -Petter ingen tvekan

Mikrofonkåt, jag är mikrofonkåt
Eyo jag rimmar på från undergroundnivå 
siktar mot toppen så långt jag kan nå 
kommer in rullar hårt i stockholms terräng
det är titeln jag vill åt, jag är mikrofonkåt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0