090522

God morgon !

Gårdagen var mycket bra tycker jag . Vid halv tio åkte vi upp till mormor och morfar för att överraska morfar . Hela släkten var där , vi , Ulrika och Lasse , Maria och Fredrik och kusinerna . Morfar hade ju ingen aning om att vi kom . Så vi sjöng för honom och berättade att vi ska på en liten utflyckt . Morfar fick göra sig i ordning och så åkte vi iväg . Vi stannade bilarna vid ett ställe utanför Eksjö . Vi skulle gå i Skurugata och gå till Skuruhatt . Först satte vi oss och fikade frallor och en massa kakor . Därefter började vi gå . Det var klippor som var flera meter höga och vägen var stenig och klippig . Jag tycker det var riktigt kul att gå där faktiskt . Alla verkade tycka det . Till och med Rut som inte ens är tre gick där utan att klaga . Det var en liten utmaning att hitta bra vägar bland alla stenar , men det gick bra och ingen ramlade och gjorde sig illa iallafall .
När vi hade gått igenom allt så tog vi bilarna hem till oss . Här åt vi fläskfilé , kyckling och potatisgratäng . Det var supergott efter den promenaden ! Efter det fick morfar sina paket och sedan åkte jag till min fotbollsmatch .
          

Matchen mot Hultsfred slutade ju bra sen (Y) . Vi vann med 2-1 och målen gjordes av Moa och Stina . Efter matchen så grillade damlaget och herrlaget vid Borovallen . Vi spelade även lite fotbollsbrännboll . Så dagen igår var mycket bra ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0