090816

Hej!

Nu är jag hemma från Göteborg. Igår när vi kom fram runt ett-tiden så stannade vi där vi skulle bo och åt lite. Där efter skjutsade pappan i familjen, Janne oss till Liseberg. Vädret var inte precis med oss. Det regnade nästan hela dagen först, och inte så lite heller. Framåt kvällen blev det uppehåll och då var det riktigt skönt ute. Vi hade trots vädret en rolig dag! Eftersom det var fyra år sedan jag var på Liseberg senast så har jag inte åkt Balder, för än nu. Det var verkligen inget för mig! Haha! Jag är så mesig när det kommer till karuseller egentligen. Så genom nästan hela Balder blundade jag och hade panik. Haha! Ellen satt bredvid mig och försökte lugna mig, även om hon inte lyckades så bra. Flume riden blev det mest åkt av. Totalt fem gånger. Vi var helt galna i den, haha! Det blev ju självklart en massa annat åkt också. Tex. Lisebergsbanan, Uppskjutet, Parisehjulet, Spökhotellet Gasten m.m.

I regnet hann vi med en sockervadd (A).

Inne på Gasten var nog Ellen räddast av oss alla, oväntat nog!

Kållerado.

När det regnade som mest höll vi oss inomhus, bla i spegelhuset.

Vi besökte även det nya Ben & Jerry's glasscaféet. Den glassen är verkligen sjukt god!

Efter ett åk i Blader vågade jag inte med Kanonen, men Ellen och Julia åkte den. De sitter i den andra vagnen.

Jag vann en enorm dumle som Ellen blev avundsjuk på. Haha!


På kvällen blir alla karuseller så fina (A).

Flume riden var bäst. Vi bjuder!



Idag kom vi hem vid fyra-tiden. Jag hoppade av vid Borovallen där B-laget spelade. Slutresultatet blev 4-2 och de spelade mot Husqvarna. Bra gjort!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, men jag är rastlös. Någon som vill göra något? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0