Polkagriscupen

Helgen i Gränna har varit toppen även om det kunnat gå bättre .

I lördags morse åkte vi hemifrån vid klockan halv åtta . Det var ganska segt , men vem bryr sig ? Haha ! Vi kom dit runt niotiden och då var det dags att byta om för match . Kommer inte ihåg några motståndare så det skiter vi i (A) . Första matchen vann vi med 2-0 , men i de sista minuterna fick jag en smäll på låret så fick hoppa av matchen och fan vad ont det gjorde ! Men cupen började ju hyffsat bra med vinst . Vi hade några timmars uppehåll efter den matchen , så vi hade disco i vårt rum . Jag , Bella och Julia äger på att dansa ;) .
Sen var det dags för andra matchen . Kommer ihåg att det var mot Brommapojkarna iallafall :P . Jag stod över den matchen pga skadan förra matchen , så jag fick bli fotograf och cheerleader . Vi vann matchen med 3-0 . Snygga mål Stina ! Tur eller vad :P ? Lisa stackarn blev skadad den matchen med . Hon blev trampad på knät så hon fick gå av matchen .
När matchen var slut följde jag med laget och åt mat som inte var precis supergod , men sånt får man ta ! Även efter maten hade vi disco i våran fina biologisal med massa döda djur . Det låter mysigt va ?
Sista matchen för dagen var mot något lag jag inte minns namnet på . Jag testade att spela den matchen även om det gjorde lite ont . Det funkade ganska bra , men det gjorde ju ont ibland . Det kanske hjälper att vara skadad , eftersom jag gjorde ett utav målen vi gjorde (Y) . Vann med 6-0 , dom sög ! Haha ! Även här blev en av våra spelare skadad , Jonna fick en smäll på foten . Inte bra alls .
Efter duschen och maten gick jag och några andra till en affär och köpte lite godis och snacks . Vi hade lite mys , låg och pratade och så på rummet i våra sängar . Senare på kvällen följde jag med Bella , Mickan och Hanna till discot som var där . Kan säga att vi var de enda som gick med mjukiskläder och kom dit osminkade . Vem bryr sig ? Vi var snyggast ändå ! Hade kul och dansade skiten ur allihop . Sen tävlade vi om vem som fick mest killar xD . Jag och Hanna vann ! Woho ! Det var bara äckel som kom , men ändå . En bara kom fram till mig och ville strula , vadå desperat ? Stackarn som blev dissad av de flesta tjejerna . Aja .
Inte så sent gick vi tillbaka till vår kära biologisal och la oss .

Vi fick lite sovmorgon , så Karin och Annelie väckte oss vid halv nio . Det blev frukost och lite slapp innan det var dags för semifinal mot Röösö . Alla var laddade , och det borde räckt . För vi spelade så mycket bättre än dem och så . Orkar inte beskriva matchen i detalj . Vi förlorade iallafall med 3-2 . Inte så kul , men i övrigt har helgen varit kanon !
Hemvägen blev inte precis som den skulle , eller vad säger ni Hanna och Bella ? Haha ! Först åkte vi till en polkagrisaffär , ett måste såklart , där vi köpte polkagrisar och kollade när de tillverkade dem . Därefter åkte vi in till Jönköpings akutmottagning där vi lämnade av Lisa eftersom hon blev skadad , och hon kunde inte alls gå på det . Sen gick vägen hem som den skulle . . . ända tills vi kom till sävsjöskylten . Där typ lossnade ett däck så vi kunde inte köra vidare hem . Klart så hade de inget sånt där fälgkors eller vad det heter i bilen , så vi fick ringa Hannas syster och pojkvän så att de kunde komma med ett . Vi stod på den där parkeringsplatsen i en timma och 70 minuter . Härligt va xD ? Till slut kom vi hem . . .
Nu kommer bilder från helgen .

Mitt ben efter smällen på första matchen xD

Laget laddar inför match .

Uppvärmning .

Matchtime .

Go Jonna !

På väg till kiosken med Julia , Stina , Jonna och Anette .

Polkagrisbakning .



På kvällen sen blev det One Tree Hill och Gossip Girl . Bäst !

Ha en bra kväll ! God natt <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

erkänn att du strula med alla du kan ju inte hålla dig , stackas jesper !

2009-04-19 @ 21:35:29
Postat av: maja :D:D

haha , däcket lossnat :D

det var BÄST :D:D <3

2009-04-20 @ 10:12:11
Postat av: Bella ;D

fan va bäst helgen va :D vi ägde allt och alla , hur jävla underbart som hellst (Y) . att vi måste åka på fler cuper (A) . vårat lag är bäst det finns inte bättre och jag skulle inte kunna tänka mig ett annat . fast bi-salen va lite läskig x) . I LUUV LANDSBRO IF :D <3

2009-04-20 @ 15:12:37
Postat av: Anonym

HAHAH , FAN VA KUL DET VAR PÅ DISCOT , HANNA OCH IDA ÄGER PÅ ATT DANSA XP <3

2009-04-20 @ 20:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0