LYCKAD JULDAG

Nu har gästerna gått hem och jag ska bara skriva lite snabbt om hur dagen/kvällen har varit innan jag sticker ner till storasystern min.

Vi har hunnit med mycket. Äta julmat, fika, kolla på kort, spelat spel, ätit en massa julgodis så klart, tittat på TV och självklart öppnat paket! Axel hade med sig en julklapp som han fick igår, nämligen Guinners Rekordbok 2010. Den kollade vi i väligt mycket och läste om en massa sjuka saker. Jag måste bara säga det här. Det var en kvinna som fött 69 barn! En och samma kvinna! Fatta och ha 69 ungar i hemmet, jag hade ju dött! Hon hade fått fyrlingar fyra gånger, trillingar sju gånger och tvillingar sexton gånger. Det kallar jag sjukt!

Här får ni se lite bilder så slipper jag skriva mer, haha!


Vårt fina julbord.


Mormor, Axel, Anna, jag och Gustav.


Tomten och en av hans nissar kom ju självklart!


När tomtarna gick fick Axel och Gustav uppgiften att dela ut resterande julklappar.


Anna och jag blev nöjda med paketen!


Detta är vad jag fick + en kloka, men glömde ta med den på kortet, haha! Jag vet iallafall vad jag tänker göra ikväll, sitta bänkad framför One Tree Hill.


Fick även en fråga jag tänkte svara på från anonym: vad är paketleken för något?:)
Svar: Den går till så att alla köper ett paket var mellan 30-50 kronor. Man lägger paketen i mitten av bordet och så har man två tärningar. Om man får två lika på tärningarna, tex två sexor eller två fyror så får man ta ett paket i mitten. När paketen är slut får man ta från varandra. När en viss tid har gått (man bestämmer tiden själv), så öppnar alla sina paket. Sen ställer man om alarmet och så kör man igen. Men nu ser man ju vad det var i paketen. När tiden har gått ut är leken slut. Jag hade sån otur att jag inte fick något igår. Haha!

Vi hörs senare. Måste gå!


Kommentarer
Postat av: Anonym

men alla måste väl få något om alla som köper är med elr?:)

2009-12-25 @ 23:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0