Vistacupen

Nu ska jag beätta lite om gårdagen , bilder kommer senare .

Vid halv sex var det dags att gå upp , käka frukost och packa kassen . Klockan halv sju bar det av mot Vista från ishallen . När vi kom fram bytte vi om och gick ut för lite information . Sedan var det dags för uppvärmning . Första matchen var mot Mariebo . Vi hade spelet och de var inte så jättebra , men efter full tid stod det 2-2 . Så matchen avgjordes på straffar . Efter straffarna så blev resultatet 3-2 till oss . Härligt tjejer ! Och vi fortsatte att vinna match, efter match, efter match . Så det funkade bra för oss . Näst sista matchen spelade vi mot Hultsjö . Vi borde gjort flera mål , men icke . Den matchen fick också avgöras på straffar . Jag fattar inte hur Karin kunde välja mig som straffläggare , eftersom jag aldrig satt en straff i hela mitt liv . Så när jag skulle gå fram och lägga min straff blev det inte riktigt så bra xD ! Jag la upp bollen och la en bredsida typ 15 meter utanför xD . Samtidigt som jag "skjöt" bollen , tror ni inte att jag halkar baklänges och flyger ner på marken xD ? HAHAHA ! Mycket skratt även om det blev en liten sur förlust mot Hultsjö . Efter sista matchen hade vi vunnit alla matcher utan mot Hultsjö då . Så vi sprang upp och kikade på Egna hems sista match , det var straffar där . Om de vann kom de på samma poäng som vi , förlorade de skulle vi vinna cupen säkert . Egna hem vann ju såklart straffläggningen så det var ingen som visste vem som skulle vinna . De trodde ju också att de redan vunnit , så de började ju fira och så . Vi stack in i duschen och gick till prisutdelningen . När de kom fram till vem som skulle vinna så var det lite småkul faktiskt . De bara : Vi har nu efter endel diskutioner utsett en vinnare . Egna hem bara : Det är vi . . . Och en massa sånt . Sen sa högtalaren LANDSBRO IF ! Fan vad snopna de blev xD . Har sån skadeglädje i vårt lag ! Så vi vann cupen . Gött tjejer !

På kvällen efter cupen kom Bipple hit , så det blev kolla robinson och snacka med honom . Det var riktigt nice faktiskt . Senast jag var med honom var förra sommaren !

Nu satt jag med och läste på Egna hems hemsida . Där stod det att efter prisutdelningen igår hade deras tränare gått fram och snackat med seketeriatet . Då hade de diskutetat hur vi kunde vinna , men vi vann ju på målskillnad . Sen kom de fram till att Egna hem vunnit cupen , men vi fick segerbucklan . Hur konstigt låter inte det ? Så nästa gång de möts ska de ha en ny priscermoni för Egna hem ? Helt wierd . Läs allt här på Egna hems hemsida . Jag tycker ändå att vi har vunnit , eller vi har det !

Senare idag är det match på Borovallen mot Rödsle . Kom och se oss 15.00 ! Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0